Waarom blijft de Dottermansstraat afgesloten?

maandag, 7 mei, 2012

De Dottermansstraat in Bertem is reeds achttien maanden afgesloten van de Tervuursesteenweg. Een smalle strook van amper twee meter klinkers moet nog worden voltooid vooraleer de straat volledig kan worden opengesteld. Ondanks het minieme werk blijft de toestand reeds anderhalf jaar aanslepen. CD&V Bertem wil dat er nu eindelijk komaf mee wordt gemaakt.

Door het afsluiten van de Dottermansstraat is het Dorpsplein moeilijk bereikbaar. Plaatselijke handelaars verliezen volop klanten” aldus Kristien Van Essche en Jan Buysse, beiden gemeenteraadslid voor CD&V. “De andere zijstraten van de Tervuursesteenweg krijgen bovendien extra verkeersoverlast, de inwoners van de Dottermansstraat zelf raken erg moeilijk aan de woning. Iedereen is de toestand na bijna twee jaar meer dan beu.”.

De officiële redenen om het afwerken uit te stellen zijn bizar. Eerst werd verwezen naar de rioleringswerken in de Verbiststraat aan de andere kant van de steenweg (reeds een jaar achter de rug), dan was het nodig om te wachten op de afwerking van de steenweg (al zes maanden gerealiseerd). Twee maanden terug werd als reden aangehaald dat er eerst verkeersborden moesten worden geplaatst (enkele dagen werk). Intussen zijn alle andere zijstraten van de steenweg al lang terug open ...

Het afwerken van de resterende twee meter zou amper één dag tijd in beslag nemen. En toch gebeurt het niet. Het lijkt er wel alsof gemeentebestuur en aannemer de straat vergeten zijn …”.

CD&V Bertem vraagt daarom het gemeentebestuur om dringend de ontbrekende meters af te werken. Bertem-centrum zal dan na jaren van werken eindelijk kunnen herademen.