Samen met Aquafin, Infrax en andere nutsmaatschappijen wordt door het gemeentebestuur werk gemaakt van gescheiden rioleringen, vernieuwing van het wegdek en voorzien van de nodige nutsvoorzieningen in Het Bies (Leefdaal).

Ondanks de hinder die omwonenden ondervinden door die werken, verloopt alles vrij vlot en grotendeels volgens het voorziene schema. Er wordt regelmatig gecommuniceerd met de bewoners over de stand van zaken van de werken.

Toch kregen we af te rekenen met een serieuze tegenvaller: de bestaande koker, waarin de Vloetgracht naar de Voer stroomt, is ingeklapt aan het terrein van de Watergroep en dient vervangen tussen de Elzenstraat en de Voer. Ter vervanging van de gemetste koker moet nieuwe prefabelementen worden gemaakt en dat geeft een flinke vertraging. Gelukkig zijn de aanpalende bewoners begripvol en er werden ondertussen met hen de nodige afspraken gemaakt.

Normaal gezien zullen de werken zijn afgerond tegen het bouwverlof en kunnen de bewoners van het Bies genieten van een volledig vernieuwde straat en voetpaden.

CD&V-schepen Marc Morris coördineert en begeleidt deze werken op een erg vakkundige wijze!

Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties